Abelles

img_8211Abejas. de Piotr Socha. Abejas. Madrid: Maeva Young, 2016.
68 páginas que recogen todo lo que os podáis imaginar alrededor de estas grandes amantes de las flores como indica su nombre científico: Anthofila. Unos seres que llevan viviendo en la tierra desde hace cien millones de años y que ya existían en la época de los dinosaurios.
Encontraréis desde un análisis de la anatomía de la abejas, los tipos, funciones dentro del panal, la reproducción, la danza o la enjambración, a todo aquello que debemos a las abejas por la polinización, o el contacto y relación con la humanidad a través de la historia: en la prehistoria, Egipto, los dioses griegos, Alejandro Magno… Sabíais que la abeja era un símbolo para Napoleón Bonaparte? En su tumba se encotraron 300 abejas de oro y en su coronación su vestimenta y la de la emperatriz Josefina llevaban bordadas abejas con hilo de oro. [lee toda la reseña]

La abeja de más de Andrés Pi Andreu publicat per Alfaguara, 2011.

Un día las abejas se reunieron en el panal para discutir por qué siempre trabajaban tan apretujadas. Luego de cálculos complicadísimos se dieron cuenta que ¡había una abeja de más en esa colmena! Todas se sintieron invadidas y propusieron buscar a la responsable de la sobrepoblación con toda suerte de inventos: detectores de mentiras, pasaportes hasta que la reina puso orden y encontró la solución perfecta.

Deu abelles al taronger de Marilar Aleixandre i il·lustracions de Pere Mejan publicat per Ànimallibres, 2008.

Deu abelles brunzen al taronger, nou flairen la tarongina, vuit xiulen cants d’amor, set llepen el suc dolç, sis volen d’una fulla a l’altra…

  • Meli d’Isabelle Maquoi i il·lustracions de Gréban Quentin publicat per Beascoa, 2005.

En un bosc frondós hi havia una bresca fosca i tota plena de brunzits on vivia una abelleta qeu es deia Meli. Com que encara era molt petita no havia sortit mai de la bresca.Fins que no fós gran no podia sortir amb les seves germanes… Com cada dia, les seves germanes marxaven a treballar, quan tornaven de recol·lectar mel li explicaven històries meravelloses:
– A fora hi ha un cel blau i un sol brillant5, hi ha arbres i moltes coses!
La Meli intentava imaginar-se totes aqueslles coses, però era tan difícil… de cop i volta tot va començar a moure’s, un ós estava atacant la bresca!!

ALTRES CONTES AMB INSECTES COM A PROTAGONISTES

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s