En aquesta capsuleta molt ben acompanyada de la Meritxell Almirall comencem amb la secció «Digues la teva» on la Laia ens diu la seva sobre una de les lectures que vam fer arribar a la seva escola: L’escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú.
La Laia ens parla de La Seyoreta Bubble de Ledicia Costas i Andrés Meixide publicat per Barcanova.
La gent odiava la senyoreta Bubble des que va arribar al poble. La dona inventora va aparèixer un mati assolellat, conduint un descapotable que funcionava amb vapor i, es va instal·lar en una casa que portava deshabitada feia anys. La van rebutjar per la seva feina, pels seus invents, per la seva manera de viure… Ningú no sospitava el que realment succeïa dins la mansió de la senyoreta Bubble
ESCOLTA EL PODCAST AMB LA CAPSULETA D’AQUESTA SETMANA
ESCOLTA EL PODCAST AMB LA CAPSULETA D’AQUESTA SETMANA
I a més a més aquesta setmana parlem de dos àlbum. Una novetat de Ekaré:
- La Caimana de Maria Eugénia Manrique y Ramón París.
El día que Faoro encontró aquel bebé caimán, que cabía en la palma de su mano, lo acarició suavemente y, sin siquiera pensarlo, lo metió en el bolsillo de su camisa. Como tenía la piel algo oscura, le puso el nombre de Negro. Así comienza esta historia, que es también la de una gran amistad, basada en hechos reales, que todavía hoy se recuerda a orillas del río Apure.
A Julián le gustan tanto las sirenas… Se imagina convirtiéndose en una de ellas, nadando y jugando con los peces. Entonces, mientras su abuela se da un baño, él se las ingenia para disfrazarse de una hermosa sirena. Julián se coloca las hojas de una planta a modo de frondosa cabellera. Le añade unas flores. Se pinta los labios frente al espejo y, por último, con una cortina se fabrica una elegante cola de sirena. Cuando su abuela sale del baño se queda atónita. Julián se asusta. Piensa que está enfadada, que quizá lo regañe, que no está bien lucir como una sirena… Pero su abuela lo sorprende regalándole un collar para completar su atuendo. Luego lo lleva a una tradicional fiesta de Carnaval. Allí desfila junto a pulpos, medusas, peces de distintos colores y, por supuesto, sirenas, muchas sirenas como él.